№ | Сабақтың тақырыбы Тема урока Themes | Сағат Часы Hours | Күні Дата Date | Нақты дата факт Date | Сауат ашу Грамматика Grammar structure | Пән аралық байланыс Межпредметная связь Interconnecting subject | Ұ/ж Д/з H/t | Ескерту Примечание Notes | ||
Unit 1: Health. Здоровье. (9 часов) | ||||||||||
Holiday activities. Активный отдых | Do you have…? | Biology | ||||||||
Two chess players Два супер шахматиста | Present Simple | |||||||||
Keep warm! Берегите здоровья! | Modal verbs «Should» | Biology | ||||||||
Health problems. Проблемы со здоровьем. | Present Continuous | Biology | ||||||||
Pollution is a bad for health! Загрязнение-это вред для здоровья | Past Simple | Biology | ||||||||
Does weather affect our health? Влияет ли перемена погоды на здоровье | Past Simple | Biology | ||||||||
Word building | suffixes | |||||||||
Travelling for hearth. Путешествия для здоровья | Pronouns | Geography | ||||||||
The weather is not ideal. Погода не идеальная Start test | Adjectives and adverbs | |||||||||
Unit 2: Food. Eда. (9 часов) | ||||||||||
Kazakh traditional food Казахская традиционная еда | There is/there was | |||||||||
Coocking meal. Приготовление еды | Countable/ uncountable | Maths | ||||||||
Apple cake. Яблочный пирог. | Some, any, much, many | Maths | ||||||||
How much juice? How many apples? Сколько сока? Сколько яблок? | How much…? How many…? | Kazakh | ||||||||
Would you like some more tea? Не хотели бы вы еще чая? | Would you…? I’d like…? | |||||||||
How much is it? | Countable and Uncountable nouns | |||||||||
Essay 1. Healthy food and junk food. Эссе 1. Еда полезная и вредная. | ||||||||||
Table’s rule Правила поведения за столом | Some, any | Technology | Ex.6, p.52 | |||||||
Buying food. Покупка продуктов | Some, any | Ex.9, p.55 | ||||||||
Unit 3: Education. Образование. (14 часов) | ||||||||||
Education. Presentation of the new lexical material. Образование. Знакомство с новой лексикой. | Adjectives | Learn rule and words | ||||||||
Types of schools. Типы школ | Degrees of comparison | Ex.3,p.167 | ||||||||
The system of education in the Republic of Kazakhstan. Listening control Система образования РК Контроль аудирования | Degrees of comparison | History | Ex.9A,p.62 | |||||||
The system of education in Great Britain. Система образования Великобритании | Degrees of comparison | Ex.9,p.74 | ||||||||
The system of education in the USA. Reading control Система образования США Контроль чтения | Конструкция to be going to | History | Project work. | |||||||
My school Моя школа. | 2.12 | Конструкция to be going to | Ex.10,p.75 | |||||||
My first day at school. Speaking control Мой первый день в школе | Pronouns | Ex.9, p.66 | ||||||||
My ideal school. Моя идеальная школа. | Demonstrative Pronouns | Ex.8, p.70 | ||||||||
School uniform in Kazakhstan. Школьная форма в Казахстане. | pronouns | Ex.13,p.79 | ||||||||
School uniform in USA Школьная форма в США. | Word building | Ex.8, p.76 | ||||||||
Контрольная работа “Образование” | ||||||||||
Comparison of education in Kazakhstan and Great Britain. Сравнение образования в Казахстане и Великобритании | Degrees of comparison | pp.79-81 | ||||||||
Диагностический тест | Repeat | |||||||||
Essay 2. What school do you want to study at? Эссе 2. В какой школе ты бы хотел учиться? | consolidation | Project work | ||||||||
Unit 4: Travelling. Путешествие. (18 часов) | ||||||||||
Types of rest. Виды отдыха | Past Simple | PE | Learn words | |||||||
Talking about summer holidays. Разговор о летних каникулах. Irregular Verbs. | Past Simple | PE | Ex.15,p.22 | |||||||
What did you do during the holidays? Past Simple. Что ты делал на каникулах? | Past simple | Ex.6, p.25 | ||||||||
Sightseeing. New lexical material and its using. Осмотр достопримечательностей. | Past Simple | Geography | Ex.1, p.29 learn | |||||||
Welcome to Great Britain! London. Добро пожаловать в Великобританию. Лондон. | Geography | Ex.12,p.33 | ||||||||
Welcome to Kazakhstan! Astana. Добро пожаловать в Казахстан. Астана. | Kazakh | Ex.19,p.35 | ||||||||
Review. The Past Simple Tense. Прошедшее простое время. | Ex.8, p.28 | |||||||||
It’s an interesting place! Cambridge. Кембридж. | To be going to | Geography | Ex.3, p.157 | |||||||
The weather round the world. Погода в разных частях света. | To be going to | Geography | Ex.3, p.159 | |||||||
Describing favourite places for holidays. Описание любимых мест отдыха. | Modal verbs | Ex.26,p.18 | ||||||||
Houses and flats. Виды жилища: дома и квартиры. | Modal verbs | Ex.4, p.160 | ||||||||
Buckingham Palace. Букингемский дворец. | Present Perfect Tense | History | Ex.4, p.177 | |||||||
Modal Verb “could”. Модальный глагол “could”. Two Super Kids. | Present Perfect Tense | Ex.18,p.15 | ||||||||
The most famous travelers and their great discoveries. Reading control Знаменитые путешественники и их открытия. Контроль чтения | Modal verbs | History | Ex.14,p.40 | |||||||
Essay 3. Writing a letter. The best trip in my life. Эссе 3. Письмо другу. Моё самое лучшее путешествие. | Types of questions | |||||||||
Famous traveller of Kazakhstan. Listening control Известные путешественники Казахстана. Контроль аудирования | Types of questions | Kazakh, History | Ex.12,p.39 | |||||||
Famous Великия открытия | Present Simple | pp.40-41 | ||||||||
Disneyland. Speaking control Диснейленд. Контроль говорения | ||||||||||
Unit 5: Страны изучаемого языка. (9 часов) | ||||||||||
The USA is one of the main English-speaking countries. США – одна из англо-говорящих стран. | Article | geography | Ex.5C,p.102 | |||||||
Контрольная работа “Путешествие” | Simple sentences | |||||||||
The US National flag. Национальный флаг США. | Simple sentences | geography | ex.7, p.128 | |||||||
Washington, D.C. – the capital of the USA. Вашингтон – столица США. | Simple sentences | History | Ex.5b,p.124 | |||||||
Visiting Washington’s Sights. Посещение достопримечательностей Вашингтона. | Present simple | Geography | Ex.13,p.108 | |||||||
I am going to spend my holidays in the USA. Я собираюсь провести каникулы в США. | Past simple | Ex.5b,p.119 | ||||||||
The biggest cities of the USA. Крупнейшие города США. | Future simple | Geography | Ex.4, p.127 | |||||||
Welcome to Disneyland! Добро пожаловать в Диснейленд! | To be | Ex.6, p.132 | ||||||||
William Shakespeare. Reading control. Вильям Шекспир Контроль чтения | Modal verbs | History | Ex.6, p.134 | |||||||
Charles Dickens. Чарльз Диккенс | The Numbers | History | Ex.7, p.138 | |||||||
Mark Tven. Марк Твен. | The Noun | Literature | Retell | |||||||
Benjamin Franklin. Speaking control. Бенджамин Франклин Контроль говорения | Adverbs | Literature | Ex.14,p.141 | |||||||
Outstanding people of Kazakhstan. Listening control. Выдающиеся люди Казахстана и их вклад в мировую культуру Контроль аудирования | 10.05 | Preposition of time and place | Literature | pp.142-143 | ||||||
Ibray Altinsarin Ыбырай Алтынсарин | Degrees of adjectives | Kazakh literature | Ex.5, p.144 | |||||||
Контрольная работа “Страны изучаемого языка”. | ||||||||||
Годовая контрольная работа | ||||||||||
Abay Kunanbaev Абай Кунанбаев. | preposition | Kazakh literature | Ex.6-7, p.144 | |||||||
Rivision Повторение | ||||||||||
Всего | 1 четверть | 2 четверть | 3 четверть | 4 четверть |
68 часов | 16 часов | 16 часов | 20 час | 16 часов |