20.05.2020
Уроки 49-50-51
Тема: Повторение пройденного материала
Выполнение упражнений на развитие лексико-грамматических навыков.
Цель урока:
- учиться общаться устно и письменно на иностранном языке на темы, касающиеся будущей профессии;
- читать и переводить со словарем иностранные тексты профессиональной направленности, самостоятельно выполнять задания к текстам;
- самостоятельно совершенствовать навыки правильного британского произношения, устную и письменную речь, пополнять словарный запас.
ОК 2. Организовывать собственную деятельность, исходя из цели и способов ее достижения, определенных руководителем.
ОК 3. Анализировать рабочую ситуацию, осуществлять текущий и итоговый контроль, оценку и коррекцию собственной деятельности, нести ответственность за результаты своей работы.
ОК 4. Осуществлять поиск и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития.
ОК 8. Самостоятельно определять задачи профессионального и личностного развития, заниматься самообразованием, осознанно планировать повышение квалификации.
Рекомендации по выполнению самостоятельной работы:
Письменную часть работы необходимо выполнить в тетради для самостоятельных работ и своевременно предоставить на проверку преподавателю.
Классная работа.
Дорогие друзья! Это последнее занятие по английскому языку в этом семестре.
Сегодня мы поговорим о знаменитом немецком инженере-изобретателе, внесшем непереоценимый вклад в дело автомобилестроения, о Карле Бенце. Второй темой будет безопасность на дороге.
Упражнение 1. Прочитайте текст. Кратко изложите содержание текста на русском или английском языке. Письменно.
Benz, Karl (1844 — 1929) was a German inventor of the automobile, who devoted his life to making a horseless vehicle. When Benz's three-wheeled engine-driven machine (the first "car") appeared on the streets in 1885, people couldn't believe that it moved without the aid of horses.
It was a great triumph to him because Benz built a new engine that was lighter and more powerful than any other. He put it onto a chassis and got power from the engine to the wheels.
Benz's first car was a great achievement for him. Everything — the engine, fuel transmission, controls — had been developed and designed by him. The wheels were driven by means of a chain, and there were two speeds.
In his early days the speed limits were 12 kilometers an hour outside the city, six — inside. Benz realized that he would never be able to improve his cars if this rule were not changed. He thought up a plan. He invited the Minister to ride in his car and agreed with a milkman that the latter would wait with his horse for them on a certain place. When Benz, with the Minister in his car, passed the milkman, the latter started off, passed the car at a good speed and laughed at them. The plan worked perfectly. The Minister ordered to go faster. But Benz referred to speed limit. "Never mind", said the Minister. Thus Benz won the day.
Упражнение 2. Прочитайте текст и выполните послетекстовые задания письменно.
Road Safety
Every year hundred thousand people are injured and several thousand people are killed in road accidents.
Accidents are often caused by carelessness of the people. There are rules that can help to make the roads safe, but some people break these rules.
In our country as in most other countries traffic keeps to the right, but in Great Britain traffic keeps to the left.
While driving the car you can get into trouble. The data indicate that in road accidents the passengers who use different kinds of safety belts suffer from the impacts less than the passengers who don't use ones. It was shown that safety belts had reduced the risk of serious injuries.
Accidents can be divided into three types as follows:
1.Head-on impacts between cars;
2.Side impacts caused by accidents at intersections;
3.Rear impacts in which the car (often stationary) is struck from the rear by another car.
Head-on accidents are the most numerous in which the driver and the front seat passenger suffer head injuries. That is why the most important function of safety belts is to protect the driver and passenger from head injury.
In up-to-date cars various types of safety cushions are used to protect the lives of those sitting in the car. But the gold rule is to be careful on the road while driving the car.
As far as the pedestrians are concerned they should obey the following rules: before crossing the road, stop and look both ways. Look right, look left, and then look right again. If the road is clear, it is safe to cross it.
Упражнение 3. Найдите в тексте эти слова и словосочетания и запишите их в тетрадь с переводом.
Injured
killed in road accidents
Accidents
To be caused
Carelessnes
break the rules
traffic keeps to the right
passengers
safety belts
reduce
Head-on impacts
Side impacts
Rear impacts
the most numerous
safety cushions
pedestrians
up-to-date cars
to be careful
Упражнение 4.Найдите в тексте абзац, в котором идет речь о типах столкновений и выпишите его в тетрадь.
Упражнение 5. Ответьте на вопросы по содержанию текста.
1. What are road accidents caused by?
2. What can help to make the roads safe?
3. Does British traffic keep to the right or to the left?
4. What car equipment can reduce the risk of serious injuries for passengers?
5. What kind of injuries can get the driver and the front seat passenger in head-on accidents?
6. What is the gold rule on the road while driving the car?
7. What is the gold rule on the road for pedestrians?
Ну, вот и все на сегодня. Задание было не таким большим, как обычно.
Теперь по итоговому тесту. Если Вы выполняли все предыдущие задания, тест покажется Вам очень легким. Вы все уже знаете!
К итоговому тесту допускаются только те, кто сдал
не менее 50% из 39 уроков.
Кто сдает 80% заданий (это 15 заданий, или 30 уроков),
тот ОСВОБОЖДАЕТСЯ от выполнения теста (ну если только будете настаивать на сдаче, то сдавайте конечно)
Спасибо всем! Успехов в учебе!
Учитесь с удовольствием!