Глава 4. Разрешение на грех: почему хорошим дозволяется быть плохими

Сексистское исследование и нравственные поблажки: Monin В., Miller D. Т. Moral Credentials and the Expression of Prejudice //Journal of Personality and Social Psychology. 2001. Vol. 81. Pp. 33–43.

Как чувство добродетели оправдывает плохие поступки: Fishbach A., Dhar R. Goals as Excuses or Guides: The Liberating Effect of Percei Goal Progress on Choice // Journal of Consumer Research. 2005. Vol. 32 Pp. 370–377. См. также: Fishbach A., Zhang Y. Together or Apart: Whe Goals and Temptations Complement Versus Compete // Journal of Personality and Social Psychology. 2008. Vol. 94. Pp. 547–559.

Прошлые хорошие поступки пускают нас в отрыв: Sachdeva S., Iliev R., Medin D. L. Sinning Saints and Saintly Sinners // Psychologic; Science. 2009. Vol. 20. Pp. 523–528.

Намеренное потакание: Mukhopadhyay A., Johar G. V. Indulgence as Self‑Reward for Prior Shopping Restraint: A Justification‑Based Mechanism // Journal of Consumer Psychology. 2009. Vol. 19. Pp. 334–345.

Я заслуживаю поощрения: Mick D. G., Demoss M. Self‑Gifts: Phenomenological Insights from Four Contexts 11 Journal of Consumer Research. 1990. Vol. 17. Pp. 322–332.

Мысли об альтруистичных поступках разрешают потакание: Khan U., Dhar R. Licensing Effect in Consumer Choice // Journal of Marketing Research. 2006. Vol. 43. Pp. 259–266.

Нравственные суждения: Haidt J. The Emotional Dog and Its Rational Tail: A Social Intuitionist Approach to Moral Judgment // Psychological Review. 2001. Vol. 108. Pp. 814–834.

Потеря веса разрешает шоколад: Fishbach A., Dhar R. Goals as Excuses or Guides: The Liberating Effect of Perceived Goal Progress on Choice // Journal of Consumer Research. 2005. Vol. 32. Pp. 370–377.

Прогресс и преданность цели: Fishbach A., Dhar R. Goals as Excuses or Guides: The Liberating Effect of Perceived Goal Progress on Choice // Journal of Consumer Research. 2005. Vol. 32. Pp. 370–377. См. также: Fishbach A., Dhar R., Zhang Y. Subgoals as Substitutes or Complements: The Role of Goal Accessibility // Journal of Personality and Social Psychology. 2006. Vol. 91. Pp. 232–242.

Вспомните о причинах: Mukhopadhyay A., Sengupta J., Ramanathan S. Recalling Past Temptations: An Information‑Processing Perspective on the Dynamics of Self‑Control // Journal of Consumer Research. 2008.Vol. 35. Pp. 586–599.

Кредит на запланированную добродетель: Fishbach A., Dhar R. Goals as Excuses or Guides: The Liberating Effect of Perceived Goal Progress on Choice // Journal of Consumer Research. 2005. Vol. 32. Pp. 370–377.

Салат способствует выбору наименее здорового блюда: Vicarious Goal Fulfi llment: When the Mere Presence of a Healthy Option Leads to an Ironically Indulgent Decision / K. Wilcox et al. // Journal of Consumer Research. 2009. Vol. 36. Pp. 380–393.

Будущий выбор разрешает баловство: Khan U., Dhar R. Where Then Is a Way, Is There a Will? The Effect of Future Choices on Self‑Control Journal of Experimental Psychology. 2007. Vol. 136. Pp. 277–288.

В будущем нас ждет больше свободного времени: Zauberman G., Lynch J. J. G. Resource Slack and Propensity to Discount Delayed Investments of Time Versus Money // Journal of Experimental Psychology. 2005. Vol. 134. Pp. 23–37.

Идеальное будущее: Tanner R. J., Carlson K. A. Unrealistically Optimistic Consumers: A Selective Hypothesis Testing Account for Optimism in Predictions of Future Behavior // Journal of Consumer Research. 2009. Vol. 35. Pp. 810–822.

Снизьте непостоянство своего поведения, например курите одно и то же число сигарет в день: Kachlin Н. The Science of Self‑Control. Cambridge: Harvard Univ. Press, 2000. Pp. 126–127.

Здоровый выбор разрешает баловство: Chandon P., WansinkB. The Biasing Health Halos of Fast‑Food Restaurant Health Claims: Lower Calorie Estimates and Higher Side‑Dish Consumption Intentions // Journal of Consumer Research. 2007. Vol. 34. Pp. 301–314. Отрицательные калории чизбургера: Chernov A. The Dieters Paradox // Journal of Consumer Psychology (in press).

Шоколад на благотворительность: Mukhopadhyay A., Johar G. V. Indulgence as Self‑Reward for Prior Shopping Restraint: A Justification‑Based Mechanism // Journal of Consumer Psychology. 2009. Vol. 19. Pp. 334–345.

Органическое печеньеOreoс ореолом: SchuldtJ.P.,SchwarzN. The «Organic» Path to Obesity? Organic Claims Influence Calorie Judgments and Exercise Recommendations // Judgment and Decision Making. 2010. Vol. 5. Pp. 144–150.

Экологическая сознательность оправдывает жульничество: Mazar N., Zhong С. В. Do Green Products Make Us Better People? 11 Psychological Science. 2010. Vol. 21. Pp. 494–498.

«Зеленые» поблажки в реальной жизни: Kotchen М. J. Offsetting Gre< Guilt // Stanford Social Innovation Review. 2009. Vol. 7. Pp. 26–31. Когда возникают «зеленые» поблажки? Gans J. S., Groves V. Carbon Offset Provision with Guilt‑Ridden Consumers // Social Science Research Network. 2010. URL: http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=969494.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: