Слава: Моли́твами Апо́столов, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.
И ныне: Моли́твами Богоро́дицы, / Ми́лостиве, очи́сти / мно́жества согреше́ний на́ших.
Таже, глас 6: Поми́луй мя, Бо́же, / по вели́цей ми́лости Твое́й / и по мно́жеству щедро́т Твои́х / очи́сти беззако́ние мое́.
И стихира, глас 6:
Кре́сте Христо́в, христиа́н упова́ние, / заблу́ждших наста́вниче, / обурева́емых приста́нище, / в бра́нех побе́да, / вселе́нныя утвержде́ние, / неду́жных врачу́, / ме́ртвых воскресе́ние, / поми́луй нас.
Канон Креста, егоже краегранесие: Кресту́, наде́явся, пе́ние отрыга́ю.
Творение кир Космы. Ирмосы по дважды, тропари же на 12, глас 8.
Песнь 1.
Ирмос: Крест начерта́в, Моисе́й / впря́мо жезло́м Чермно́е пресече́, / Изра́илю пешеходя́щу; / то́же обра́тно фарао́новым колесни́цам, / уда́рив, совокупи́, / вопреки́ написа́в непобеди́мое ору́жие. / Тем Христу́ пои́м, Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.
|
|
О́браз дре́вле Моисе́й пречи́стыя Стра́сти в себе́ само́м прообрази́, / свяще́нных среде́ стоя́: / Крест же вообрази́в, / просте́ртыми побе́ду дла́ньми воздви́же, / держа́ву погуби́в Амали́ка всегуби́теля. / Тем Христу́ поим, Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.
Возложи́ Моисе́й на столпе́ врачевство́, / тлетвори́ваго избавле́ние и ядови́таго угрызе́ния, / и дре́ву о́бразом Креста́ / по земли́ пресмыка́ющагося зми́я привяза́, / лука́вный в сем обличи́в вред. / Тем Христу́ пои́м, Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.
Показа́ не́бо Креста́ побе́ду благоче́стия держа́телю и царю́ богому́дру, / враго́в в не́мже злосе́рдных низложи́ся свире́пство, / лесть же преврати́ся, / и ве́ра распростре́ся земны́м конце́м Боже́ственная. / Тем Христу́ пои́м, Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.
Катавасия, оба лика вкупе: Крест начерта́в:
Песнь 3.
Ирмос: Жезл во о́браз та́йны прие́млется, / прозябе́нием бо предразсужда́ет свяще́нника; / неплодя́щей же пре́жде Це́ркви, / ны́не процвете́ Дре́во Креста́, / в держа́ву и утвержде́ние.
Я́ко испусти́, ударя́емь, во́ду краесеко́мый / непокори́вым лю́дем и жестосе́рдым, / богозва́нныя проявля́ше Це́ркве та́инство, / ея́же Крест держа́ва и утвержде́ние.
Ре́бром пречи́стым, копие́м прободе́нным, / вода́ с Кро́вию истече́, / обновля́ющая Заве́т и омыва́тельная греха́: / ве́рных бо Крест похвала́ и царе́й держа́ва и утвержде́ние.
|
|
Седален, глас 4. Подобен: Ско́ро предвари́:
В тебе́, треблаже́нне и жизнода́вче Кре́сте, / лю́дие учрежда́ющеся, спра́зднуют с невеще́ственными ли́ки, / чи́ни архиере́йстии благогове́йно воспева́ют, / мно́жества же мона́шествующих и по́стников покланя́ются, / Христа́ же распе́ншагося вси сла́вим.
Сла́ва, и ны́не, тойже.