Exercises. 1. Read the text and talk as the following points(a

1. Read the text and talk as the following points(A. Grammar, B. Word usage, С. Word-formation):

A. 1. What tense group is mainly used in the text and why?

2. Find passive voice constructions and translate the sentences with them.

B. Translate the sentences beginning with just as... so into Russian.

C. Search the text for compounds, comment on their structure. Find derivatives with the suffixes -ment, -er, -ly and classify them according to the category of speech.

II. a) Search tee text and the footnotes for the English equivalents of the sentences and phrases listed below:

A. 1. превратить маленькое кельтское поселение в крупный торговый город; 2. иметь возможности для развлечений и занятий спортом; 3. музей стоит осмотреть; 4. великолепное собрание произведений изобразительного и прикладного искусства; 5. совершить прогулку на речном трамвае по Темзе; 6. обозначать, подразумевать; 7. открывается панорама города.

B. 1. солидные, «серьезные» газеты; 2. сообщения о событиях внутри страны и за рубежом; 3. спортивные новости; 4. сплетни, не представляющие интереса; 5. перейти на десятичную денежную систему; б. монета в 50 пенсов.

B) Use them in sentences of your own.

III. a) Spell and give the four forms of the following verbs:

[grEu], [bIld], [q'trxkt], [send], [dI'spleI], [flEu], [laI], ['hArI], [straIk], [pAzl].

b) Transcribe the following words:

Celtic, settlement, commerce, finance, explore, kilometre, parliamentary, magnificent, ceramics, metalwork, photography, atomic, royal, canal, sunbather, major, barrier, panorama, double-decker, disaster.

c) Write the degrees of comparison of:

narrow, small, great, old, quiet, worthy, busy, easy.


Понравилась статья? Добавь ее в закладку (CTRL+D) и не забудь поделиться с друзьями:  



double arrow
Сейчас читают про: